Tämä ei varsinaisesti liity laihdutukseen, vaan elämäntapamuutoksiin noin yleensä. Olen nimittäin pohtinut asiaa jo jonkun aikaa, ja nyt päättänyt asteittain siirtyä täysin luonnonmukaiseen ruokavalioon. En ole koskaan erityisesti pitänyt eineksistä tai säilöntäainepaukuista, ja luomulihaa ja -maitotuotteita olen suosinut jo vuosia. Teininä elin pari vuotta ilman mitään eläinperäistä ravintoa, koska vastustin ihanien eläimien tappamista. Hippiajat ovat takana - lopulta makkara ja sipsit voittivat ja vegaaniaate jäi. En enää halua olla tiukkapipoinen ruokavalion suhteen, mutta ruoan alkuperän tarkkailu on pikku hiljaa astunut kehiin. Olen aina ollut kova leipomaan ja ruoanlaitossakin olen kokeilunhaluinen, joten se helpottaa asiaa.

Vielä vaan pitäisi saada mies vakuuttumaan asiasta. En voi radikaalisti siirtyä käyttämään pelkästään luomutuotteita, koska mieheni kokee niiden korkeamman hinnan ongelmaksi (joskin eettisellä puolella on aiheesta samaa mieltä). Enkä nyt pysty ryhtymään "totaalikieltäytyjäksi" tässä(kään) asiassa, en halua vaikeuttaa elämääni ihan mahdottomasti.

Olen kuitenkin aika vihernokka tässä asiassa vielä, neuvot ovat tervetulleita ja toivottavia, jos jollain on asiantuntemusta tässä asiassa. Täytynee mennä ekskursiolle vaikkapa Ruohonjuureen.